Torrente 4: todo por la pastaTorrente 4: tot per la pasta

No nos vamos a molestar demasiado en rebuscar adjetivos para el amiguete Santiago Segura y su Torrente 4. Ha logrado estrenar en más pantallas que Harry Potter y seguramente recaudará más pasta que algunos taquillazos de Hollywood. Hasta ahí nuestro aplauso para el tipo más espabilado del cine español.
La crítica madrileña no ha hecho sangre, sino más bien compadreo y cachondeo.
Entre la crítica catalana, veamos un par de pullazos.
En El Periódico de Catalunya, Quim Casas, titula y subtitula así:

«Torrente 4: mugre y caspa en 3D. Santiago Segura exprime otra vez su rentable personaje del policía castizo y facha. La película se nutre de apariciones y cameos de todos sus amiguetes.»

Su colega de diario Nando Salvá afirma en su crítica:

«Posiblemente cualquier texto crítico sobre esta película carezca de sentido, dado que la marca Torrente se explica mejor como fenómeno sociológico que como producto cinematográfico. A estas alturas, esta saga solo necesita nutrirse de su propia mitología, porque a sus seguidores les basta oír una vez más el chiste de las pajillas o el de la cuajada para partirse de la risa como les pasaba a algunos cuando Arévalo hacía de gangoso».

Y añade, citando la primera cinta de la saga como «heredera de la comedia negra azconiana»:

«Es una pena que aquí Santiago Segura se limite a ganar dinero de la forma más facilona posible. Primero, usando el 3D solo como excusa para hacer pagar al espectador cuatro euros más por cada entrada. Segundo, convirtiendo esta entrega en una mera sucesión de cameos, mitad desfile de vips mitad parada de frikis, separados por paupérrimas secuencias de acción y por los mismos pedos y palominos de siempre.»

Pues eso: caca, culo, pis.

No volem molestar-nos massa en cercar adjectius per a l’amiguet Santiago Segura i el seu Torrente 4. Ha aconseguit estrenar a més pantalles que Harry Potter i segurament recaptarà més pasta que alguns èxits de taquilla de Hollywood. Fins aquí el nostre aplaudiment per al tipus més espavilat del cinema espanyol.
La crítica madrilenya no ha fet sang, sinó més aviat conxorxa i conya.
Entre la crítica catalana, vegem un parell de clatellades.
A El Periódico de Catalunya, Quim Casas, titula i subtitula així:

«Torrente 4: brutícia i caspa en 3D. Santiago Segura esprem una altra vegada la seva rendible personatge del policia castís i fatxa. El film es nodreix d’aparicions i cameos de tots els seus amiguets.»

El seu col.lega de diari Nando Salvà afirma en la seva crítica:

«Possiblement qualsevol text crític sobre aquesta pel lícula no tingui sentit, ja que la marca Torrent s’explica millor com a fenomen sociològic que com a producte cinematogràfic. A hores d’ara, aquesta saga només necessita nodrir-se de la seva pròpia mitologia, perquè els seus seguidors tenen prou sentir una vegada més l’acudit de les palletes o el de la quallada per partir-del riure com els passava a alguns quan Arévalo feia de gangós».

I afegeix, citant la primera cinta de la saga com «hereva de la comèdia negra azconiana»:

«És una pena que aquí Santiago Segura es limiti a guanyar diners de la forma més facilona possible. Primer, usant el 3D només com a excusa per fer pagar a l’espectador quatre euros més per cada entrada. Segon, convertint aquesta entrega en una mera successió de cameos, meitat desfilada de vips meitat parada de frikis, separats per paupèrrimes seqüències d’acció i pels mateixos pets i colomins de sempre.»

Doncs això: caca, cul, pis.

Autor: Catacric

Colectivo de críticos catalanes que otorga los antipremios YoGa

Deja un comentario